مجازی سازی توابع شبکه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

یکی از مباحث جدیدی که در مجازی سازی شبکه به وفور از آن یاد می شود موضوع NFV یا Network Function Virtualization می باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی این تکنولوژی بپردازیم .

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که عبارت NFV معادل NV یا Network Virtualization نیست  و مبحثی کاملا مجزاست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت و همانطور که در گذشته عنوان کردیم nsx محصولی است که ارایه دهنده هر دو این تکنولوژی ها می باشد.

همانطور که از نام این تکنولوژی بر می آید، در آن به مجازی سازی فانکشن های شبکه یا Network Function ها پرداخته می شود و به همین منظور قبل از اینکه به معرفی NFV بپردازیم لازم است، ابتدا در مورد NF یا Network Function صحبت کنیم و و از آن به VNF یا Virtualized Network Function برسیم.

NF یا Network Function :

تعریف زیر در مورد NF از موسسه ETSI یا انستیتو استانداردهای مخابراتی اروپا ارایه شده است:

“Network Function or NF is a functional building block within a network infrastructure which has well-defined external services and a well-defined functional behavior, in practical terms, a network function is today often a network node or physical appliance.”

به عبارتی:

Network Function یک ساختار کاربردی در زیرساخت شبکه است که دارای خدمات خارجی کاملاً تعریف شده و عملکردی کاملاً تعریف شده است و به صورت عملی ، امروزه یک network function اغلب به صورت یک دستگاه فیزیکی در شبکه ها دیده می شود.

از این‌رو هر دستگاهی که با تعریف بالا مطابقت داشته باشد می تواند ارایه دهنده یک یا چند NF در شبکه باشد. به عنوان مثال دستگاه load balancer، یا فایروال ها و سیستم های کشف و ممانعت کننده از intrusion ها (IPS و IDS)، همگی مثال هایی از دستگاههایی هستند که هر کدام ایجاد کننده یک یا چند Function در شبکه هستند.

یک  NF می تواند توسط یک تجهیز و یا مجموع عملکردهای چند تجهیز ایجاد شود. در شبکه های non-virtualized ، NF ها معمولا در یک BOX توسط سازندگان ارایه می شوند و به عنوان یک Device در شبکه از آنها استفاده میکنیم که مثال هایی از آنها ارایه شد.

شکل زیر نشان می‌دهد که چگونه NF ها توسط زیرساخت شبکه بین Endpoint A و Endpoint B قرار گرفته اند. همانطور که می بینید NF می‌تواند مستقل باشد ویا برایند NF های دیگر باشد که در شکل زیر یک logical interface که با خط چین نمایش داده شده است، نمایانگر این موضوع می باشد.

 

منبع : سایت گروه مجازی سازی VIPromise





:: بازدید از این مطلب : 4664
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 47
|
مجموع امتیاز : 47
ن : شهاب سهرابی
ت : دو شنبه 12 اسفند 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');